El Club de Vela Blanes, fundat l’any 1943 per un petit grup d'amics (CAU) "aficionados a las cosas de mar", està situat al cantó de llevant de la badia de Blanes, la seva dàrsena dins el Port de Blanes fan d’ell un indret estratègic i privilegiat de la Costa Brava. Destinació de Turisme Esportiu atorgat pel govern català en la modalitat de vela, ha organitzat esdeveniments esportius de creuer i vela lleugera de primer ordre, i la seva Escola de Vela reconeguda per la RFEV i la FCV ha impartit cursos des de 1992.

Enguany després de renovar la concessió es continua amb l’esperit d’aquell grup d’amics que sota el nom de CAU va compartir la seva afició al mar i a la navegació. Amb una primera dècada ja finalitzada del segle XXI el Club encara el futur més immediat amb unes noves instal·lacions que aviat seran referència a tot el país tant a nivell esportiu com social. I ho fa pensant en tota la gent, tant en els socis com en el poble a qui vol fer partícip d’aquest nou projecte, així com a tots aquells nouvinguts que passaran a formar part de la família del Club de forma directa o indirecta.

Amb més de 70 anys d’història el Club ha estat punta de llança en la promoció i potenciació de la vela en l’àmbit educatiu amb la creació del primer Institut de Vela de Catalunya (INS Serrallarga de Vela), i la signatura de diversos convenis amb educació per dur la vela a les aules. S'ha apropat la imatge del Club a la gent del carrer i al ciutadà de Blanes, les noves instal·lacions en seran una mostra més d'aquest apropament, com fins ara ho ha estat la creació d’un premi d’investigació d’història marítima (Es Niell) o la participació amb d’altres entitats esportives i culturals de la vila. S'ha consolidat la implicació del Club a l’hora de permetre a col·lectius amb discapacitats poder practicar l’esport nàutic (CE El Vilar-Aspronis), i finalment s'ha reforçat el compromís de la pròpia entitat amb temes medi-ambientals que li han permès diferents certificacions de qualitat (EMAS, ISO 14001-IQNET, ISO 9001) juntament amb la Bandera Blava (fins l'inici de les obres).

Tot plegat es troba en aquesta nova web, dinàmica, accessible i que esperem us agradi. Una web que juntament amb el llibre que es va editar pel 65è aniversari, els butlletins electrònics (newsletter) i la seva aparició en el món de les xarxes socials (facebook i twitter) fan del nostre Club d'amics, un club modern en aquest segle XXI.

Benvinguts al Club de Vela de Blanes.

Amadeu Nualart Felip
President del Club Vela Blanes