El Club

Presentación y historia

Benvolguts socis i amics,

És un plaer poder dirigir-me a tots vosaltres i donar-vos la benvinguda a la nostra entitat com a nou president. És un orgull i suposa una gran responsabilitat representar al Club de Vela Blanes i a tots vosaltres.

La pèrdua del nostre anterior president, Amadeu Nualart, va estar un cop dur per tots i espero prendre el relleu amb el suport que m'heu donat, dipositant la vostra confiança en la meva persona, tot continuant l’extraordinària feina que durant més de 80 anys ha caracteritzat aquest Club.

La família que representa el Club de Vela Blanes és del tot heterogènia i és per aquest motiu que tots sumem. Tots fem força i tots hem de navegar en la mateixa direcció. Som un club modern, respectuós amb el medi ambient, que hem experimentat un canvi molt notable en la nostra entitat els darrers anys: millorant notablement les nostres instal·lacions i experimentant un  important creixement de l’oferta de serveis portuaris i esportius. Aquests últims, no és casual, són un dels puntals del nostre Club: vela sostenible, vela de competició, vela inclusiva, vela d’igualtat o vela escolar entre d’altres en són un exemple. L’altre és l’àmbit social. Vivim anys on la comunicació i les noves tecnologies marcaran el futur de les generacions que ens seguiran. La publicitat té un paper determinant en la societat actual, identificant l’individu amb un determinat producte, servei i experiència. Ara tenim l’oportunitat de fer a tots els socis partícips de tots els canvis, oferint-los activitats que els facin sentir arrelats i aconseguint que se sentin identificats amb el primer Club de Vela de Catalunya. Hem de fer valer el sentit de pertinença a una institució, transmetent valors d’esportivitat, solidaritat, superació... tot plegat trobant qualsevol excusa per sortir a navegar en família, amics, sentint-nos que som i formem part d’una gran Club de Vela Blanes.
Finalment voldria adreçar-me a tots els que ens visiteu i aquells que encara no ens coneixeu. Voldria convidar-vos a aquest racó de la Costa Brava, a la nostra població de Blanes, perquè coneixeu les nostres instal·lacions exclusives en un entorn incomparable, perquè gaudiu de l’hospitalitat dels que formem part d’aquesta família, un club format per amics aficionats a la navegació tot just acabada la guerra. Perquè mireu de viure i assaborir la cultura nàutica amb els cinc sentits.

Joan Balaguer
President CVB

Historia

Aunque fundado jurídicamente el año 1943, el Club de Vela Blanes, ya venía llevando a cabo actividad desde finales de los años 30 del siglo pasado. Sus fundadores que se reunían, con otros amantes del mar, bajo el nombre de CAU (Josep Mª i Ferran Pinto, Paco Coll, Joan Vieta, Rafael Bataller i Josep Mª Grau entre ells) tuvieron claro desde un principio la filosofia del Club: el deporte de la vela debía de ser su única razón de ser.

Los primeros años hasta la mitad del siglo XX, la actividad se centró en la flota 160 de la clase Snipe, el carácter social y lúdico de las “excursiones del CAU” y la creación del local social y las pasarelas. Ésta primera etapa fue capitaneada por René Bourlon.

La consolidación del Club llegaría durante la segunda mitad de siglo. Por un lado bajo la presidencia de Ramon Doll y después con Xavier Oms, se puso la primera piedra del que con el tiempo ha sido el Club que hoy en día se conoce. Una etapa marcada por grandes acontecimientos organizados por el Club y por grandes deportistas surgidos de la clase Optimist, Moth Europa y Snipe; y una segunda etapa bajo las órdenes de Josep Arxer como presidente, donde la clase Crucero vio nacer el Trofeo Príncipe de Gerona.

f1077-00958-historia.jpg

A finales del siglo XX llega a la presidencia Simón Schwartz con el objetivo de remodelar las instalaciones con el objetivo de incrementar el confort del socio y facilitar la formación a los deportistas. Se suceden grandes cenas de fin de temporada para los socios con gran éxito de participación, y los grandes acontecimientos deportivos a nivel internacional como el caso del Trofeo Samsonite Vila de Blanes. Esos años la Escuela de Vela homologada por la RFEV y la FCV el año 1992, comienza su camino de forma lenta pero segura hasta nuestros días

Finalmente y hasta la renovación de la concesión, Amadeu Nualart, anterior presidente del Club de Vela Blanes vio nacer una sección de pesca y consolidó durante los primeros años de su mandato la vela escolar. Se crea el primer Instituto de Vela de Cataluña (IES Serrallarga), se trabaja con las áreas de educación y deportes del Ayuntamiento de Blanes para acercar la vela a las escuelas de primaria, y se consolida finalmente el organigrama deportivo del Club junto con la actividad de la Vela Accesible para discapacitados. Nace también en esa etapa el Premio Es Niell de investigación histórica y se renueva la concesión de la institución para los próximos 25 años.

Presentación y historia