SMERIT i KORRIGAN, 5ens i 7ns respectivament al Campionat del Món ORC A DOS a Barcelona.

SMERIT i KORRIGAN, 5ens i 7ns respectivament al Campionat del Món ORC A DOS a Barcelona.

El iot KORRIGAN (Joan Balaguer i Àlex Fernàndez) aconsegueix un extraordinari tercer lloc a la regata llarga de 181 milles, mentre que SMERIT (Tito Moure / Toni Del Rio) aconsegueix la quarta plaça a la regata de 65 milles nàutiques Barcelona-Blanes-Barcelona.

Stephane Azzoni, regatista del Club de Vela Blanes, que navegava a l’embarcació ASTERIX de Guillermo Díaz, aconsegueix el quart lloc a la Classe-C

Més de mig centenar d’embarcacions de 9 països, repartides en tres classes, s’han donat cita en aquest campionat del món dut a terme a la capital catalana del 9 al 15 de setembre d’enguany.

RCNB, DEL 9 AL 15 de setembre de 2023.- Cinquanta-quatre embarcacions s’han donat cita aquest darrers dies, per disputar a Barcelona el Campionat del Món de creuer ORC A DOS.

Diumenge dia 10 de setembre es varen establir els recorreguts per les diferents classes a competir a partir de dilluns. Així, El recorregut número 11 es va establir per a les 17 embarcacions de la Classe A i les 21 de la Classe B, una travessia de 180 milles que es va dirigir cap al nord-est al llarg de la costa catalana, passant per les Illes Medes per estribord, per a dirigir-se a continuació cap a l'est fins a la balisa ODES Begur a babord, retornant a les Illes Medes per a deixar-les per babord abans de tornar a Barcelona.

Per a les 16 embarcacions de la Classe C, es va designar el recorregut número 10, una ruta de 162 milles que començava en direcció al nord-est, deixant ODES Begur a babord, les Illes Medes també a babord, i després tornant a Barcelona fins a la línia d'arribada. A tots dos recorreguts se'ls va afegeir 1 milla nàutica per la balisa de desmarcatge que van haver de virar després de la sortida.

Finalment, el dia 11 de setembre, A causa de les condicions inicials, va ser necessari posposar l'inici de la competició a l'espera d'una millora en el vent. Després d'esperar durant 40 minuts, es va establir un vent constant de llevant amb una velocitat de 6 nusos, la qual cosa va permetre donar inici a la competició. A les 11.45 hores, es donava sortida a la classe A, seguida de la classe B a les 11.50 hores i la classe C a les 11.55 hores. Totes les tripulacions van virar deixant la boia de desmarcatge per babord i van prendre rumb al nord. Començava la primera de les dues proves del mundial.

En la Classe A, els resultats després d'aplicar la compensació, Pep Soldevila i Pol Servent es varen situar líders amb el Dufour 44 ÉS TES UNNO... En segon lloc Marco Corno i David Belda a bord del X-41 MAGICA, i tercers Joan Balaguer i Alex Fernández amb el seu X-46 SD KORRIGAN 4 (3r). L’embarcació del nostre club, completava les 181 milles en 28 hores i 24 minuts. SMERIT (6è) amb Tito Moure i Toni Del Rio, l’altre participant del Club de Vela Blanes, va completar el recorregut vuit minuts abans que l’embarcació de Joan Balaguer i Àlex Fernàndez, temps insuficient per superar, una vegada compensats els temps, al seu company de club. Finalment es va situar en sisè lloc.

La primera embarcació a travessar la línia d'arribada d’aquesta primera prova, va ser l'IMS50 ‘Follet 50’ de l'armadora Inés Rodríguez amb Jorge Arnal, que arribava a les 14.52:33 hores, amb un temps total invertit de 28:18.51 hores.

En temps compensat els resultats van ser molt atapeïts per a la Classe C, on el regatista del nostre club, Stephanne Azzoni navegava com a tripulant del del X-332 sport ASTERIX (4t), que va ser el primer iot en creuar en temps real la línia d’arribada.

Després d’un dia de descans, ahir dia 14 es va donar sortida a la segona prova.

La sortida estava programada per a les 11 hores, però la falta de vent va obligar a ajornar-la. No va ser fins passada hora i mitja, quan va entrar un vent de sud-est amb 8 nusos d'intensitat, que va permetre donar inici a la prova. La Classe A ha va sortir a les 12.35 hores, la Classe B a les 12.40 hores i cinc minuts després la Classe C s'unia a la competició.

En total, 53 vaixells de 9 països es van embarcar en la travessia cap al nord-est seguint el recorregut número 5, des de Barcelona cap a ODES Blanes, amb retorn a Barcelona, abastant un total de 63 milles nàutiques, a més d'un pas per una boia de desmarcatge en la sortida, que va agregar 2 milles al recorregut.

En aquesta segona prova l’SMERIT va aconseguir el 4rt lloc després de finalitzar en poc menys de deu hores el recorregut de 65 milles. El KORRIGAN (10è) de Joan Balaguer, no va poder millorar el resultat obtingut a la regata llarga i es va veure afectat per una encalmada de vent final que no va poder evitar i que va afectar a part important de la flota. Quasi tres hores després de que arribés l’SMERIT, ho feia l’X-46 de Joan, que una vegada corregits els temps, el varen situar en 10a posició. En aquesta segona prova, i a la classe C, l’ASTERIX amb Stephanne Azzoni de tripulant, va aconseguir un cinquè lloc.

Finalment i sumades les proves, a la classe A el iot SMERIT s’ha situat 5è del món i KORRIGAN 7è. A la classe C, amb Stephanne Azzoni de tripulant, el iot ASTERIX ha quedat 4rt.

El Barcelona ORC Double Handed World Championship 2023 ha estat organitzat pel Reial Club Nàutic de Barcelona (RCNB) per delegació de la Real Federació Espanyola de Vela (RFEV) sota l'autoritat del Offshore Racing Congress (ORC) i la col·laboració de la Federació Catalana de Vela (FCV). Ha comptat amb el suport de l’Ajuntament de Barcelona, Generalitat de Catalunya, EsportCat. Són col·laboradors Gramona, Estrella Damm, Veri, Rènting Ribs, B&G, Engel&Völkers i HM Hospitals Nou Delfos.

Més informació i classificacions a: https://www.bcnorcdhworld2023.com/es