
El COMETA A DOS de Xavier Rocas guanya la desena edició de la BMB 2025 amb divuit iots inscrits.
L’embarcació del CN Balís va trigar quasi quinze hores en completar les 69 milles nàutiques.
Dels tres iots del Club de Vela Blanes que participaven a la prova, tots tres la varen finalitzar essent l’SMERIT de Tito Moure, el més ràpid en travessar la línia d’arribada, dins del grup A Dos, passats 59 minuts de la mitjanit. Darrere d’ell ho va fer el KORRIGAN de Joan Balaguer, mentre el TOSSUT DOS de Josep Peralta va ser quart al grup de tripulació.
A la categoria solitaris, triomf per Vincent Gonnord amb el DRAGONFLY
A la classe A Dos, el iot COMETA A DOS s’ha emportat el triomf, seguit del IA ORANA del CN Vilanova i el BLUE STAR VI d’Alfredo Saenger.
Finalment, al grup de tripulació, NUBA II, ENIGMA i B-COOL han copat el podi.
Club de Vela Blanes, 27 i 28 de setembre de 2025.- Un any més la regata Blanes-Medes-Blanes, que enguany arribava a la seva desena edició ha estat tot un repte pels regatistes i embarcacions, divuit en total, que s’han trobat un recorregut de 69 milles amb un vent de través que a vegades ha minvat força, però que s’han mantingut per regla general entre quatre i set nusos al llarg de tot el recorregut.
Divuit iots repartits en tres grups (solitaris, a dos i tripulació) han pres la sortida poc després de les 11 del matí. Les embarcacions s’han dirigit cap a la balisa de desmarcatge que un cop virada i amb vents de NE han enfilat direcció cap a les illes Medes. El primer grup de vaixells en virar el parc natural ha estat l’ENIGMA i el DUENDE seguits molt de prop de l’SMERIT (Tito Moure) i el KORRIGAN (Joan Balaguer), tots dos del Club de Vela Blanes. La resta de la flota va anar passant al llarg de la tarda l’arxipèlag, essent els iots ESTHER, el Fortuna 9, de Eduardo de las Heras, i MULATITUS, la tripulació A Dos de Pol Soler del nàutic d’Arenys, els darrers a virar-les poc abans de les deu de la nit.
Els capdavanters de la flota van trobar una petita encalmada abans d’arribar a Begur, però tot seguit van posar rumb a Blanes, amb vents de 6/7 nusos, travessant primer la línia d’arribada l’embarcació ENIGMA, de Lluís Tort, poc abans de la mitjanit. Durant tota la matinada han anat arribant la totalitat d’embarcacions excepte els retirats DUENDE 50 i NOMAD GESEME, aquest darrer amb problemes de motor.
El darrer iot en travessar la línia d’arribada a Blanes amb la sortida del sol, ha estat l’embarcació MULATITUS del CN ARENYS.
A migdia es va fer el lliurament de premis amb la presència del vicepresident de la Federació Catalana de Vela i president del Club de Vela Blanes, Joan Balaguer i el director esportiu del Club, Juanmi Aguirre.
Finalment, la prova que ha estat puntuable pel Campionat de Catalunya de SOLITARIS, A DOS i ALTURA classe creuer ORC ha finalitzat amb els següents podis:
CLASSE SOLITARIS
1r DRAGONFLY CN BALIS
CLASSE A DOS
1r COMETA A DOS CN BALIS
2n IA ORANA CN VILANOVA
3r BLUE STAR VI CN BALIS
CLASSE TRIPULACIÓ
1r NUBA II CN ARENYS
2n ENIGMA RCNB
3r B COOL RCNB
Premis Especials BMB 25
1000€ COMETA A DOS de Jordi Rocas CN BALIS
500€ IA ORANA de Jordi Zaragoza CN VILANOVA
Pernil “El Tall” DRAGONFLY de Vincent Gonnord CN BALIS
Tots els resultats: https://www.cvblanes.cat/ca/regates/x-regata-blanes-medes-blanes